Reklama jest w dzisiejszych czasach wyjątkowo intensywna w wykonaniu bardzo wielu podmiotów. Poza zwykłymi reklamami w mediach czy na bilbordach mamy też do czynienia z działaniami w ramach marketingu bezpośredniego. Można w ramach tegoż marketingu wymienić bardzo wiele różnego rodzaju czynności, ale do najpopularniejszych należy bezsprzecznie dystrybucja gadżetów reklamowych. Dlaczego jest ona tak popularna? Bowiem gadżety te są przedmiotami o dużej atrakcyjności. I jako takie przykuwają uwagę ludzi – potencjalnych klientów firm. Przy wykorzystywaniu gadżetów reklamowych w marketingu bardzo ważna jest kwestia odpowiedniego doboru nadruków na ich powierzchni.
Jako przykład podać można np. prezenty dla niego wykorzystywane przez banki. Wiadomo, że banki są bardzo dużymi przedsiębiorstwami, często o zasięgu działania wykraczającym poza teren jednego państwa. Stąd też mają pieniądze na reklamę o dużym zasięgu i zakresie stosowanych metod.
Banki bardzo często dystrybuują różnorodne gadżety. Prezenty dla niego mogą być przez nie dystrybuowane na wiele sposobów. Poza dystrybucją liczy się, jak wspomniano, nadruk. Dzięki nadrukowi gadżet jest bowiem „reklamowy”, tzn. przedstawia treści promujące dany bank. Jest to niezmiernie istotne.
Jakie zatem nadruki powinny nosić wspomniane gadżety w marketingu banków? Po pierwsze, co oczywiste, muszą mieć nadrukowane logo oraz nazwę banku. Dzięki temu wiadomo, jaka konkretna firma dystrybuuje gadżet. Dzięki temu też nazwa firmy – banku – może być promowana. A wraz z nazwą promowany jest cały bank.
Poza samą nazwą Prezenty dla niego noszą bardzo często krótkie hasła reklamowe. Są one także niezbędne, ponieważ pomagają przedstawiać, w bardzo skróconej formie, treści reklamowe. Często reklama ma w zamierzeniu nieść z sobą konkretny przekaz, a wyrazić to można bardzo dobrze poprzez hasło reklamowe, pod warunkiem, że jest ono dobrze sformułowane.
Zwykle nie brakuje także na powierzchni wspomnianych gadżetów motywów graficznych. Oczywiście również mogą one wyrażać konkretne treści, częściej jednak ich celem jest podnoszenie atrakcyjności wizualnej gadżetu.