Bez wątpienia do największych firm na świecie należą banki. Ich aktywa są tak potężne, że umożliwiają im prowadzenie działalności na bardzo dużą skalę. Warto w tym miejscu zauważyć, że banki należą do przedsiębiorstw działających na bardzo wielu obszarach, toteż scharakteryzowanie ich wszystkich pól aktywności jest bardzo trudne. Jedno natomiast można stwierdzić bez wątpienia: wszystkie banki bardzo intensywnie się reklamują. W jaki sposób to robią? Okazuje się, że do najbardziej ochoczo stosowanych sposobów promocji należy u banków dystrybucja gadżetów reklamowych.Temat jest o tyle ciekawy, że można dzięki niemu zobrazować, jak może i powinien wyglądać efektywny marketing. Banki potrafią to robić doskonale. Ale żeby owo zobrazowanie było udane, najlepiej wykorzystać jakiś przykład. Przykład, który unaoczni, jakie konkretnie działania mogą być prowadzone przez banki w celu promocji i reklamy.
Przykładem mogą być długopisy reklamowe. Są to przedmioty nie tylko tanie w produkcji i łatwe w dystrybucji, ale także przydatne potencjalnym klientom. To dlatego ludzie tak lubią je dostawać. A jak mogą takie gadżety dostać? Wystarczy, że znajdą się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Banki bowiem bardzo często po prostu rozdają długopisy z ich logiem i hasłem reklamowym.
Ale długopisy reklamowe mogą być także przez banki dystrybuowane w inny sposób. Otóż instytucje, o których mowa, nierzadko sponsorują lub współorganizują różnego rodzaju imprezy, koncerty, festyny, itd. Jest to dla nich wymarzona okazja do promocji własnej marki i tę okazję skrzętnie wykorzystują. Zamiast rozdawania długopisów, przedstawiciele banków po prostu eksponują ich nadruki, które, co oczywiste, reklamują banki i produkty bankowe.
Treść nadruków to osobny temat. Najczęściej długopisy reklamowe promują dany bank, zawierając jego logo i/lub hasło reklamowe, ale zdarza się też, że promują konkretny produkt bankowy, np. kredyty, pożyczki, lokaty, itp. Jak pokazuje praktyka, takie postępowanie także jest skuteczne, bo oprócz loga banku do korzystania z jego usług może ludzi zachęcić promocja danego produktu bankowego.